Gårdagen.

 
Igår var en riktigt bra dag! Åkte till stallet vid halv elva och tog in Bulan och även Leo som sällskap. Bulan fick för första gången under vår tid tillsammans, skos på alla fyra hovar samma dag. Helt underbart! Hovis var lite orolig då han är nog otålig med två hovar. Men igår var han magisk. Han var redan så trött av solen och värmen att han stod och sov hela den timmen det tog. Dessutom kan vi faktiskt börja säga att hovarna, för nu, ser väldigt fina ut! 
 
Medan han skoddes satt jag ute med Maja i solen. Hur skönt som helst!! Därefter for jag hem, läste bok och gjorde sedan hemmagjord pizza till middag. Därefter åkte jag till stallet igen. Mamma skjutsade mig till banan för att småskutta lite. Dessvärre tog det lite för många språng innan jag kände att de kändes någorlunda bra, så jag gav mig där. Han var dessutom lite spänd och komunikationen var inte den bästa. Hade egentligen tänkt träna lite olika antalsprång mellan en linje men det fick bli att bara försöka rulla på. Kom hem vid halv tio och då for jag och Tomas ut en sväng. Jag i löparskorna och han på cykel på en 4,5 km runda. Som pricken över i:et avslutade vi med ett avsnitt av Orange is the new black. Toppen dag verkligen!



Kom ihåg mig?