Fredag

 Hallådär.

Igår for jag och pappa ut på ett rätt jobbigt 13km pass. Själva joggen höll vi ett tempo på 5:45-5:55 så för mig var de rätt snabbt. Sista fyra sprang vi upp för en långdryg backe två gånger (dom tre nedan för Backenkyrkan för er som känner till det) innan vi joggade sista biten hem. Var helt slut när vi kom tillbaka och då var det bara att ladda om för ett dressyrpass på Bulan. Vi åkte till Hippo och tog fram bommar. Började med fem travbommar bara på marken, raktspår mitt på långsidan. Vilket han gjorde utan problem. Sedan la mamma sockerbitar på varannan sida av alla bommar. Verkligen bra övning för honom. Dels för att han måste tänka själv och för att de då kommer lite högre benlyft, som senare resulterade i en mer lösgjord häst. Därefter tog jag bort så de blev tre bommar som jag tog i galopp. Även de lite upp höjda. Det är han dock mer van vi så det gick enklare. Hade dock hoppats på att få utnyttja lösgjordheten en liten stund men vi fick avsluta lite snabbare då ridhuset helplötsligt fylldes av massas barn som bar bommar överallt. Haha. Så jag travade av och var väldigt nöjd ändå!

Nu däremot väntar jogg och lite cirkelträning för mig i Obbolas nya utegym. Därefter får Bulan sig ett joggingpass i skogen.




Kom ihåg mig?