Equiterapeut

 
Igår fick Bulan träffa Anna Dahlberg (Stallmassage.se), Equiterapeut. Vi blev rekomenderade att träffa henne efter vårt vetrinärbesök vi var på i maj. Detta var extremt givande. Jag lärde mig otroligt mycket och förhoppningsvis ska detta hjälpa mig i ridningen samt att jag fick tips på  hur han bör ridas. Framförallt vara nogran med alla stretchingövningar. skänkelvikningar, öppna/sluta, variera fomen, ställa böja. Sen hade han spänningar i ryggen och de visste vi redan. Han har tidigare haft en lite trång sadel, samt att han har karprygg. Inget allvarigt men hon tryckte på lite triggerpunkter för att (förhoppningvis) få honom att att förstå att han inte behöver spänna ryggen längre.  
 
Bulan får ta det lugnt i helgen men får ridas/longeras lätt i alla gångarter. Så det ska bli spänande att sitta upp ikväll.



Kom ihåg mig?