Hoppträningen igår.

Alltså tänk att jag fick grabben trött tillslut. Det kändes att han hade lite träningsvärk. Han var helt enkelt lite långsam i stegen och orkade inte riktigt lyfta på tassarna. Ser på filmen att det känns mer för mig när jag sitter på än vad man ser på filmen. Inte det att han blev seg alltså, ja det är lite svårt att förklara. På schemat stod iallafall en kort bana.Jag gjorde det väldigt enkelt och hoppade fram lite grann och red sedan banan pyttelågt. Långa vägar, stadig galopp och ett tempo som han kunde känna sig lite bekväm i. Så det blev mer som ett joggingpass för honom. Nu väntar ingen mer hoppning i veckan. Bara härliga skogsritter och något dressyrpass i helgen. 
 
ps. har iiiingen aning varför de blir sådan fruktansvärt kvalla när jag lägger upp på tuben. Det är ju ganska mycket bättre i den vanliga filen eller på mobilen..



Kom ihåg mig?