Hoppträningen igår.


Måste erkänna att jag känner mig lite sliten från igår. Att först jobba och sedan åka direkt till stallet, det tar på krafterna. Speciellt när man tränar 21-22 och inte är hemma förrän mitt i natten. MEN, det är självklart värt det för det är ofantligt roligt! Det tyckte Bulan också trots att vi ändå hållt igång med hinder även om det inte varit träning. 
 
Men det var väldigt bra övningar för dessa taggade hästar. Sockerbitar på volt, lite bommar före och efter hinder i trav och galopp, lite snävare svängar för att verkligen få med hästarna osv. Riktigt rolig träning, trots att en i gängen åkte av in i väggen då de inte riktigt var överrens om vilket håll de skulle åt efter räcket på medellinjen. Vi hoppade det nämligen två gånger som i klippet ovan.  Förrutom då sista gången då vi vände åt andra hållet.. Hästarna lär sig fort och jag fick definitivt flasbacks sedan min dejt med väggen. Det borde vara vadderade väggar..

Så fin han är! :D Ser ut som ni utvecklats massor och du rider så mjukt och fint! :)

Svar: Åh tack så jättemycket Jessica! :D
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?