Hoppträningen igår.

Äntligen var det dags för hoppträning igen och Bulan var på hugget! Vi började med att rida en linje med volt emellan och hinderna väldigt låga. Han hade en aning bråttom men fick honom ändå hyffsat på plats. Vi gjorde de några gånger i båda varven innan vi red linjen på fem galoppsprång. Även detta gjordes med några höjningar och i  båda varven. När det sedan blev lite högre så krävdes det lite mer och jag fick väl inte ihop honom riktigt då han blev liite springig. Så han stannade på andra i linjen. Skulle sedan göra om och göra rätt och då gör han ännu ett stopp fast på första. Jag hamnar då på halsen och får uppleva en nära döden upplevelse.. Bulan tycker såklart att det är obehaglig och tvär vänder åt andra hållet, rakt in mot kortsidan. Jag lyckas räta upp mig och känner att det här kan fan inte sluta bra. Sitter man på halsen så känns det som att man sitter högt upp och att titta rakt mot väggen i okontrollerad galopp är fan så jävla obehagligt. Men jag tror att rädslan räddade mig och tackar Bulan för att han höll upp huvudet.. För på någon vänster tar jag mig till baka till sadeln och då saktar han av... 
 
Jag var såklart i chock och skärrad.. Har man varit in i väggen en gång så vet man att det inte är skönt. fyfan! Hur som helst så andades vi en stund och sedan tog vi om på lite lägre höjd innan vi red en liten bana. Den rundan blev lite spänd men vi gjorde det och så här i efter hand är jag rätt nöjd. 
 
Här kommer ett litet klipp på övningarna.
 

Vet att du skrivit jättemycket om att du vill förbättra din följsamhet över hinderna, vet inte om du tänkte på det själv när du red men såg ut som att du gjorde det för det såg mycket mer följsamt ut än förut☺️
(Försökte skriva det där utan att det skulle låta som att du följer med väldigt dåligt "i vanliga fall", för det tycker jag verkligen inte. Det är inget jag tänkt på alls förutom när du skrev det själv)

/viktoria




Kom ihåg mig?