Hoppträning

 
Blev såå himla varm i hjärtat när jag kom till stallet idag. Lite stressad eftersom att jag kom direkt från jobbet och har lite tajt om tid till träningen. Men så gick jag till hagen och där låg han. Prinsen. Bara låg och njöt av solen. Också ett tecken på att han känner sig trygg i hagen. Käärlek!
 
Till träningen då. Idag när jag red fram fokuserade jag bara på att rida i lätt sits och att bakdelen skulle vara igång. Huvudet fick vara så högt det ville. Det första vi gjorde sedan var att rida över travbommar och även travhoppa. Travhoppningen gick väldigt dåligt. Han har rätt svår trav och jag vet inte riktigt hur jag ska rida honom in. Det var bom framför kryss. Väl över krysset överhoppade han sig något så jävulst. Höll på åka av.. Jag och Johanna tänker att han är så försiktig och kryss gör ju också att dom hoppar högre än vad det är i mitten av hindret. Men när vi började komma i galopp så kom flytet mycket bättre. Så travhoppning får vi helt enkelt ta lite senare och bara på låga höjder. Eller som mamma sa "tills jag faktiskt känner att jag kan rida honom i bra form i traven som den är". Jag tycker att det är bra att travhoppa men det är ju tävla jag vill göra så galoppen går före! Jag avslutade med en kortare bana på super låg höjd bara för att fortsätta hitta honom och det gick mycket bättre!



Kom ihåg mig?