Tävlingsdag 1

Ja vad ska man säga. Två uteslutningar men ändå är jag nöjd med andra rundan. Man måste ju se på det positiva! Måste också säga att mina klasser var ovanligt svåra för att bara vara 90-100cm. Många bågar redan i första klassen och i andra klassen var det linje till kombination. Kombination brukar ju aldrig vara med i LC. Sen efter det var det en liten "S" båge, vilket inte heller brukar vara förrän i lite högre klasser. Men det är ändå kul att få prova på.
 
95cm - Gick ut i god tid för att rida fram men då ingen ropade in till framhoppningen så missade jag att gå ut dit i tid. Regnet öste ju igår och underlaget sög.. Framförallt på framhoppningen. Hoppade lite på lilla och han började små bocka. Det var som en annan häst som började spänna upp sig och då började Raspen också strula. Helt plötsligt kände jag inte igen min häst. Hann knapp vara med så skulle jag helt plötsligt in på banan.. Frustrerad var jag men har ingen annan än mig själv att skylla. Väl på banan hade jag fortfarande inte hittat känslan och jag red värdelöst. Fick stopp två gånger på trean och sedan tredje och sista stoppet på femte hindret. Inget kändes bra och jag kände mig otroligt missnöjd över oflytet.
 
100cm -  till andra klassen skärpte jag till mig och redan på framhoppningen kändes allt mycket bättre. Hittade bättre galopp och han började kändes lite mer som den Raspen jag känner. Så väl in på banan hoppade vi ett - två tre - sex galoppsprång(denna linje var snettigenom) till kombination och sedan skulle man vända rätt upp till en oxer och då satt jag kvar i handbromsen och fick ett stopp. När jag väl fått de stoppet ville han inte hoppa mer. Fick tre stopp och sedan tog jag det från väster varv istället för höger och då hoppade han. Men övrigt kändes han toppen och det gör ändå att jag känner mig nöjd. Speciellt är jag över linjen på sex galoppsprång till en kombination, det har vi aldrig hoppat.
 
 
 Nu är det dags för middag och sedan laddar vi om för ny tävlingsdag imorgon!
 
 



Kom ihåg mig?