hoppträningen igår

När jag ändå sitter här på skolan, 2 ½ timma innan jag faktiskt börjar (Läraren är tydligen fast på Arlanda..) så kan jag ju passa på att skriva om träningen igår. Det var markarbete då nästan alla i gruppen har tävlat i helgen och vi red för Frida då Johanna var borta. Vi började värma upp på lite studs på volt. Red på det några gånger i båda varven och speciellt i första, höger varv ville han gärna rusa över bomarna. Till andra varvet blev det bättre. Därefter hoppade vi två små hinder som stod på medellinjen så la vi volter osv. Ids inte förklara för ni kommer se i klippet. Fick tänka mycket på att höja handen. Jag vill gärna lägga ner den och då fick jag lära mig att man låser fast bakdelen. Så när jag fick upp handen hoppade han av mycket bättre och fick bättre språng. Det var verkligen en kanon övning! Vi avslutade med att hoppa räcket och oxern som en vanlig linje. Först fick vi rida på vilket antal galoppsprång vi ville bara det var jämt tempo. Blev sju för mig och då skulle jag rida på åtta därefter och sedan på sju igen. Gick bara bra förutom att när jag skulle rida på sju igen tryckte jag på lite för mycket så att det blev lite trång.
 



Kom ihåg mig?