Örebro

Förra söndagen, efter jobbet, så åkte jag och Tomas alltså ner till Sundsvall. Vi kom dit vid 23 på kvällen och gick och la oss nästan direkt. På måndag morgon åkte vi sedan vidare till Örebro. Vi hade perfekt "åka bil väder". Lagomt varmt och moln på himlen. Tisdag till Torsdag blev det mest att sola och bada. Det var vääldigt varmt och kändes helt overkligt när man precis vant sig vid regnet hemma i Ume. På fredagen for jag och Tomas till Marieberg. Tanken var väl att jag skulle hitta fynd till garderoben men jag hittade inte så mycket. Men det gör kanske inte så mycket när man har bra sällskap! När vi var klara där så bjöd Tomas mig på middag på Oleary´s. Det satt inte fel vill jag lova! Lördagen bjöd på något helt annat, nämligen rally. Vi såg både gamla och nyare bilar köra i full fart. Inte varje dag man gör det! På söndagen blev det sol och bad igen innan jag skulle börja bege mig hemåt. 

Min buss gick 18.20 från Örebro. Skulle egentligen byta buss två gånger. Örebro - Västerås- Stockholm - Umeå. Men då kom en annan buss och den chaffuören tyckte jag skulle åka med honom direkt till Stockholm istället för att krångla till det och åka till Västerås först. Jätte bra tyckte jag (då)! När jag kommer till Stockholm klockan 20.55 så tror jag att min Umeå buss ska gå 21.45. Hittar en tavla där det står Umeå 21.15. Fick panik, sprang på toa och letade någon att fråga. Grabbade tag i första bästa för att fråga varför det står att min buss ska gå 21.15 när det står på min biljett att den ska gå 21.45... Han har ingen aning men ser till att jag får ta den som går 21.15, trots att det är "fel". Nu så här i efterhand vet jag vad som gick fel och jag hade jääävligt tur. Eftersom att jag hoppade på en annan buss redan i Örebro så hamnade jag på fel station. Jag skulle ju till Arlanda, inte till mitt i Stockholm.. Ren jävla tur att det fanns en buss ändå. För jag var ändå hemma rätt tid. Dvs 06.10 

Bussresan var faktiskt inte rolig alls. Trodde ärligt att jag skulle kunna sova iallafall 6 timmar men totalt sov jag knappt två. Så att titta ut genom ett fönster i tolv timmar blir ju mer än långtråkigt! Men när jag kom hem strax efter sju i måndags så fikade jag och gick sedan och la mig. Hann knappt lägga huvudet på kudden så somnade jag! Mamma väckte mig igen halv ett(!!) och då skulle jag lätt kunnat sova ännu längre men jag skulle ju åka för att jobba.. Bussresan var ändå värd det för själva veckan i örebro var fantastisk!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?