Måste skydda mig själv lite..

..för jag vill inte att ni ska tro något konstigt och jag har tänkt på detta sedan jag skrev det. Jag har bara tänkt på det så himla ofta. Att jag är glad att jag har en pappa som faktiskt vägt 100kg och insett att en sund livsstil är otroligt viktigt och sedan blivit rätt så vältränad! Enligt pappa var det tvärt om för mamma. Hon var vädigt smal och gick istället upp några positiva kilon när dom började äta rätt. När jag var liten och denna förändrig blev av, så var jag såklart sur. Men just nu är jag som sagt glad att det är som det är. Utan föräldrar som bryr sig är det nog svårt att hitta rätt väg själv. Så vad är sunt för oss? Jo, hitta träning som du gillar, träna med måtta, ät bra bra och unna dig godsaker. 
 
Det jag ville komma till är att det är svårt att komma ihåg hur otroligt tacksam jag ska vara för den jag är, eller jag kanske ska säga vi. Jag har en underbar familj, pojkvän, häst, vänner, jag får bli mätt varje dag, har tak över huvudet och kan duscha i varmt vatten när jag vill. Sådant som många av oss tar förgivet är lyx för andra.. Jag kan ibland klaga på att jag tycker de är drygt med glasögon. Men så ser man en video på någon som blivit av med ett ben, föddes med en sjukdom .. eller ja ni förstår. Men tyvärr måste man bli påmind om detta alldelens för många gånger för att inse att man har det bra. För tyvärr jämför man sig alltför ofta med dem som har det bättre, när man egentligen borde göra tvärtom. 
 
Det var bara det jag ville säga och nu hoppas jag att jag fortsätter hålla mig frisk och kry. 
Ni andra också såklart♥
 
 
 

sanna ord ♥




Kom ihåg mig?