Hoppträning!

Idag hade vi möjlighet att hoppa halv 7 istället för halv 9. Super skönt att inte komma hem så sent även om det blev lite stressigt innan istället. Vi hoppade iallfall tre övningar idag. Den första var två små hinder där vi skulle rida på olika antal galoppsprång. Först i ena varvet på 7,8 och till sist 9 galoppsprång. Sedan hoppade vi från andra hållet och red först på 7 och sedan direkt på 9. Då tog jag tillbaka honom lite väl mycket att jag lika gärna kunde ha ridit på 10-11  språng men det var ju inte de jag skulle så jag fick trycka på lite de sista stegen för att det skulle bli nio. Fick bevisat ännu en gång att han lyssnar väldigt kvickt bara jag bestämmer mig för vad som ska göras!
 
Andra övningen var två hinder med två bommar före. Där fick jag mest tänka på att hålla en jämn galopp för att han enkelt skulle kunda kliva över bommarna och sedan hoppa. Fick ett stopp just pågrund av att galoppen blev flack!
 
Tredje och sista övningen var en linje med tre studs - ett galoppsprång till räcke - två galoppsprång till räcke. Där handlar det mest om att hålla en bra galopp innan och för mig sedan att följa med bättre över hinderna. Jag vill ju gärna sitta rakt men glömmer att vara följsam över hindret. Duktig häst har jag iallfall!
  
 

Glöm inte bort dig själv. Du och Raspen gör tillsammans STORA framsteg =0)

Svar: jaja, vi gör de tillsammans! :)
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?