Måndag och helgen som var!

Nej men hej igen!
Ska snart göra lite frukost och sedan åka till skolan. Idag väntar bara en lektion (tacktacktack). Efter det tänkte jag  mig ut på en springtur innan jag ska till Raspen. Går antingen en prommis eller så hoppar jag upp, tänkte säga barbacka men.. nej! Blir iallfall bara skritt för honom idag. Sen hem och duscha, kanske plugga lite om jag hinner för sedan ska vi på middag hos Eva som äger stallet. Mycket trevligt, så här på en måndag!
 
Så i helgen då? Ja inte mycket alls. I lördags jobbade jag 8-14, Sedan skjutsade bästa Tomas hem mig så att jag hann fara till stallet innan vi skulle på middag hos farmor och farfar. Raspen fick sig ett pass på "banan". Det kändes att han inte var riden dagen innan. Hade passat bättre att rida honom i skogen den dagen och på banan under söndagen men det passade inte riktigt så det blev tvärtom. Han var lite stel i sidorna och jag fick jobba honom lite längre vilket också gjorde att när jag kom hem hade jag tjugo minuter på mig att duscha, klä på mig och kladda smink, nnan vi skulle fara till farmor och farfar. Men jag hann! Väl där fick vi super god mat och vid nio kom Jenny och hämtade mig. Så vi hämtade upp Cissi och lite senare kom Emilia. Vi åkte omkring, hängde lite på Waynes, hängde lite hos Emilia osådär, helt okej!
 
På söndagen, alltså igår. For jag till stallet på morgonen och då fick han istället gå i skogen. Red lite i alla gångarter, försökte jobba han ordentligt men fan så trött jag var i kroppen. Jag måste erkänna att jag inte alltid fungerar tidigt på morgonen.. Men en timma var vi ute iallfall. Han var rätt fin emellanåt! Efter det vare hem, duscha, äta och sedan jobba 14-19. Avslutade helgen med min bästa och somnade fan direkt jag bludande. Nu däremot ska jag ta och göra det jag började skriva om, magen kurrar. KRAM!
 
I bildbrist får ni en tråkig bild med värdefulla ord!



Kom ihåg mig?