Raspens dåliga skritt..

Jag bad mamma filma lite idag. Ojämt och dåligt underlag men jag jobbade bara en massa på skritten istället. Kom på att kameran var med så jag bad mamma filma lite för att jag själv vill se hur det ser ut. Känner själv att han skrittar väldigt dåligt ibland, studvis, beroende på. Han kan som inte slappna av och sträcka ut bakbenen. Men detta är bara i skritten(måste skriva "just nu"). Ju piggare han är, desto tydligare blir det. Tar jag i honom för mycket eller driver på för mycket så blir det värre. Just nu försöker jag ha längre tygel för att få honom lägre, han vill dock hålla huvudet högt. Det har blivit bättre och jag börjar komma på själv mer hur han ska ridas. Men det är ändå så synligt. Jobbigast är att man ser på folk och dessutom frågade en person en gång om han inte var väldigt halt. Men så fort jag börjar trava eller galoppera försvinner det. Bara i skritten. Här får ni se, kommentera gärna!

Så farligt ser det ju inte ut! Jag tror, eftersom att han är vuxen och färdigutbildad (eller?) att det där aldrig kommer gå bort helt. Men gör mycket övergångar när du väl skrittar men nöt inte på för mycket eftersom att det det inte är bra för honom själv när han går så. Men det ser ju super fint ut Elin!




Kom ihåg mig?