Tisdag, och inte en dålig sådan!

Jag har verkligen lyckas bra med att ta vara på denna grymt sköna dag. Jag klev upp samtidigt som Tomas imorse, dvs 6.15. Hällde i mig kaffe och for sedan ut och sprang. Mitt mål var 5 km så jag räckte mig dit sedan gav jag mig. Fick känna mig mer nöjd än sist. Därför är det bra att bestämma sig innan så man vet vad man måste klara och när man gjort det kan man vara nöjd. Vid åtta åt jag en perfekt frukost. Det vill säga gröt med äpple i. Mätt blev jag och då begav jag mig till stallet. Raspen sov när jag kom där vid halv nio och tittade inte super glatt åt mig när jag väckte honom. Men när han väl blivit sadlad och jag var på så for öronen och ögonen upp. skrittade till granhäcken och åh jag vill göra om exakt den ridningen igen. Började med att trava och galoppera med sträck tygel och huvudet högt. Öka/minska för att få honom att lyssna och få igång baken lite. Men med tanke på att han blir så mycket piggare där än i en vanlig paddock så började jag jobba honom snabbare. Han var så jäkla fin. Lyssnade fram och tillbaka och hade ett riktigt bra tryck i traven och galoppen. Jag satt som en kung och bara red. Detta får jag nog aldrig uppleva igen. 
 
När jag kom hem körde jag lite styrka med den lilla fantasin jag har. Vattnade några blommor innan jag åt lunch och sedan slappade på solstolen med en bok. Att det lät som jag varit duktig idag. Jag känner mig då nöjd. Nu tror jag att det serveras middag på ett tag sedan tänkte jag åka till Obbola. 
 
Några bilder..
 
johanna, den här bilden är för dig. Det är inte bara du som måste ge foder ute. Jäkla sölgrisar vi har! 

Hahaaha, åååh det är inte kul att städa efter det där!(A)




Kom ihåg mig?