Första advent!

Julen närmar sig med stormsteg, lika mycket storm som det var igår. Underbart med snö och vi har på denna helg fått så att det räcker precis. Ridpasset gick väldigt dåligt idag. Han bara vägrade. Alltså hur får man framåtbjudning i en häst som bara inte vill nöta dressyr i ett ridhus.. Det är stora fråga!
 
Annars väntar nu en vecka med en del att göra. Från inget till allt känns det som. Därför ska jag ta tag i almanackan och planera lite så att jag hinner med allt "sista rycket plugg" mellan årets sista hoppträning, personalmöte, möte angående projektarbetet, planera inför barndisco i helgen och när helgen väl är så ska vi fira Klara som blir 18, det är discot och årliga Julshowen. Så jag har det jag gör i veckan. Vill inte klaga, hellre så faktiskt. Fast det klart. Dom sista proven och inlämningarna, dom skippar jag mer än gärna!

Gör det roligt för honom! Hitta på massa nya saker hela tiden så han får nåt att tänka på och beröm massor så han känner sig duktig! :) Även om han ej gör nåt svårt x)

Tungt att arbeta i 1 dm djupsand, sög ju riktigt att gå runt själv. Då är jag något lättare och behöver ite bära på något =0)




Kom ihåg mig?