förfrusen näsa dessutom!

Igår på dagen så for jag, mamma och Anna ut barbacka på varsinn häst i .. -25 grader! Vi hade nog inte tänkt rida så länge, men hästarna var glada och tiden rann iväg. Där i mitten av ridturen så var mina händer så kalla att jag släppte tyglarna och försökte värma händerna. klantigt värre! för sekunden efter så har Mio dragit ner huvudet och trapat sönder höger tygeln. Tror inte ens han kunde känna det själv för ländret gick nog mycket enklare sönder i kylan. " ehm jag har bara en tygel?" och sedan fick jag hoppa av och göra en provisorisk knut. Med alla täckkläder osv så hade jag då fått ett nytt problem.. jag tog mig inte upp på hästfan skapet. Efter ett tags letande att hitta något att ställa sig på hittade jag en liten snö hög som jag kunde ställa mig på. Just när jag ska hoppa upp säger mamma "tur han är snäll", så mitt i hoppet springer Mio iväg.. Där efter stod alla på market och när Mio kom tillbaka så kastade mamma upp oss och lyckades själv ställa sig på Annas fot och hoppa upp.. fråga inte för jag fattar inte att dom lyckades.

Kvällen tillbringades med Dom goa grubbe grabbarna, Johanna och Frida. Inte helt fel de inte, speciellt inte när digistivekex och philadelphiaosten kom! Nej back to de stall, snöstorm idag.. vore inte helt fel med sommar nu.

det blir ingen träning för dig idag eller? : (

Fin bild :)




Kom ihåg mig?