Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.



Jag heter Elin och fyller 17 i febbb. Går på draggen och vet inte riktigt hur jag ska fylla ut 10 faktan.

1. Jag har haft två kaniner men en tredje fick jag inte för jag glömde alltid att ge den mat..plus att den andra fick lagg i bakbenet.. det var lite hemskt faktiskt. Den fick en hammare i huvudet och är begravd i mickels.. lillgumman!

2. det var aldrig min idé att börja rida. Jag ville klättra, men var för liten. Istället satte mammsen mig på ridskola, vet inte om det var bra eller dåligt. Älskar det enormt men det kostar mycket tid och pengar.

3. Jag älskar att planera,precis som Johanna. Vi brukar skatta åt oss själva när vi inser att vi planerat vägen till skåpet på skolan, handligen till fruktsalladen eller kvällen med kompisarna. Vi bråkar alltid om vem som ska använda pennan och skriva ner planerna. 

4. Haft min första häst, Mio (devetni), i tre år och det är ett av det bästa som hänt mig. Jag har lärt mig mer av bara honom än mina sex år på ridskolan. Har mina tränare och mina föräldrar att tacka också iof. När min och Mios tid tar slut vill jag gå över till stor häst och fortsätta uppåt. Som ni vet tar detta stor del i min vardag och jag vet att många inte förstår. Men jag trivs med det jag har, så är det. Även om det tar minst tre timmar av min dag.

5. Jag har alldelens för lätt för att ge upp. Jag kämpar, men i minsta tvekan så viker jag mig. Jag vill vinna men jag vill att någon ska göra det åt mig. Om någon lärt sig det är det mamma, både hon och jag försöker få mig att kämpa in i det sista. Men något annat i mig ger upp.

6. Jag har ofta ångest över mitt tomma konto. När jag får pengar gör jag av med dom. Jag vill hitta ett sommar jobb men jag börjar aldrig leta runt. ångest igen.

7. Jag är beroende av choklad, oftast i form av en kladdkaka. Tur på det så gillar jag att träna, speciellt träning som ger possitiv effekt. Nivet, man blir taggad och känner sig duktig. mår bra, osv. Fast ibland blir jag ju lat också..

8. Om jag är sur,ledsen,arg,besviken eller något så tar jag en promenad. Helst med Inflames i öronen. Det brukar göra saken bättre.

9. Jag är rätt blyg. Kan aldrig stoppa skratt attacker och jag har dålig humor. Jag är inte speciellt lång. Och vet ni vad, jag trivs inte med det. Sad but true, jag är jätte less på mina 160cm, om ens det. Jag trycker ner mig själv kanske lite för ofta men egentligen älskar jag livet och har det otroligt bra.

10. Jag älskar att vara tvärt emot folk ibland. Tror det var därför jag blev kär i metal, emo, osv. Nu lyssnar jag ju dock på det mesta. Men jag minns speciellt i fyran då vi skulle ha musik tävling. Alla tog med varsinn låt som man gillade och sedan fick man rösta. Jag kom sist med ett leende på läpparna.



Kom ihåg mig?