Hoppträning

Är nöjd med dagens träning. Provade att hoppa på bett idag, tredelat. Många har varit på mig och undrat varför jag rider på hackamore så jag tänkte ta det en gång för alla.

Mio fick ett sår i munnen förra vintern. Jag var alltså tvungen att rida utan bett ett litet tag så att såret fick läka. Men sedan tyckte jag att det funkade väldigt bra. Han blev mycket piggare och jag kände att han trivdes bra på det. Det har funkat jätte bra på träning och jag har ju ridit på det i över ett år. Men vad var egentligen resultatet på tävling? Jag vet inte om det kommer funka bättre på bett under tävling eftersom att det endast sitter i mitt huvud. Men jag tänkte prova.

Funkade iallfall bra idag så jag tänkte forsätta prova. Jobbiga är att jag inte alls tycker om att rida med bett på honom när det gäller dressyr osv. Men jag får använda bett hemma istället. För när jag hoppar och han får hålla sitt huvud uppe, jaa då funkar bett rätt bra! Hoppade mycket med bom innan hinder, kombination och linje.




Kom ihåg mig?