Söndag.

Hejsan hoppsan. Jag har suttit och pluggat matte nu så länge att jag garanterat kommer drömma mardrömmar om matte tal.. Seriöst varför ska man kunna roten ur 63 delat med roten ur 7a upphöjt i 2, b upphöjt i 2. Okej det blev konstigare skrivet så där men varför??.

Hur som helst for jag och mamma med Mio till skogen idag. Vi stannade vid Ollespåret på kulla och red där i skogen. Grejen var att vi trode att vi skulle fara en 5km sträcka som gick genom skogen, så vi följde markeringar på träden. Efter att han ridit rätt länge så började vi hitta hinder. - Det där ser ut som hippos hider, sa jag men mamma höll inte med så vi fortsatte. Efter en bit till såg vi ännu fler och jag var då 100% säker på att vi var i hipposkogen  och det tog inte lång tid så fattade mamma också det. "Jaha" sa vi, vad gör vi nu?  Vi ringde runt och frågade om vi skulle forstätta att följa markeringarna på träden eller kanske fara till hippo och be pappa hämta oss. Men nej ingen visste och med våra två kloka huvuden så kom vi tillslut ut till hissjö/kullavägen. Då visste vi alltså vart vi var och fick följa vägen, där bilarna körde fort, tur att Mio är obrydd! Dock tog det ett tag att komma tillbaka till transporten men tillslut, efter att ha varit ute cirka två timmar, så kunde vi äntligen åka hem igen.

Ska vi se det possetiva i det här så fick Mio bra motion! Vi hittade en jätte bra galoppsträcka som Mio tyckte var super kul att springa på, svansen upp i luften och öronen frammåt är ett bra tecken. Plus att han inte ville sluta springa. Men så klart så galopperade jag inte hela tiden, minst en och ½ timma var bara skritt. Han var såklart trött efteråt men det var rätt varmt när vi kom ut ur skogen och upp på vägen.
Mamma fick också motion, fast hon är ju smalare än Mio och behövde det inte, Men hon är ju en riktig promenadare så possetivt eller negativt? Vet ej det bestämmer hon. 

Vi kommer nog inte ta om samma runda igen men vi kommer absolut fara till Ollespåret och rida men vi rider INTE runt utan vi vänder eller hittar en annan väg som inte är lika lång.



Nu väntar jag på att " Mannen under trappen" ska börja.

Ha det bäst ♥

sv: bra :)!

Söt ;)



Sv; Ja, det är jag nog^^

härligt, ja mår kanon ja med:) va fina bilder på hästen!

allt bra idag? :)

sv: hah aa! fiin häst! ;D ha en bra kväll då ;D

sv; Håller med! :)




Kom ihåg mig?