Måndag

Jag hatar verkligen måndagar. Alltså.. då menar jag med att ta sig ur sängen och sedan till skolan.. Huvva! Men som tur var så slapp jag alla lektioner! Satt i uppehållsrummet hela dagen och sålde det som finns att köpa där, SLAPPT!
Har även varit hos Mio. Har gått till och från både stallet och skolan, ganska trött! Hur som helst. Allt gick bra med honom, utom att  han inte klarade av mitt mål för dagen.. Att stå stilla i 20 sek.. hur svårt kan det vara egentligen? men annars gick det bra.
Har suttit och kollat igen MASSA bilder och jag kan säga att jag har både skrattat och gråtit.  Kanske kan lägga ut massa nån gång men tillsvidare får ni två stycken.
Detta är Silver från Sörgården. Han stod hos mig ett halv år på grund av att det gick dåligt med häst letandet och vi tröttnade. Men eftersom att vi hade en boxplats och jag behövde lära mig rutiner osv. Så lånade vi denna bråkstake. Han var verkligen jätte fin men det fanns nackdelar också. Efter första veckan så började han bråka när jag galopperade, han stegrade osv. Ett tag skulle han inte in i stallet och en annan gång ville han inte trava och jag fick hoppa av och dra honom. Jag  kan säga att jag grät största delen av tiden som jag hade honom. För jag blev ju rädd och visste inte hur man hanterade situationen. Det var ju till största del bara mig som han testade. Jag är liten och han stor. Men sedan.. sista veckan eller något så var han underbar..
Jag saknar honom faktiskt ibland och tänk så mycket jag lärde mig ändå, efter allt. Skulle mer än se honom igen.
Haha!! Den här bilden är från sexan ( tre år sedan) och ni som vill se fler bilder från klassresan, säg till den finns massa kul att se.. hahah!
Har otroligt många minnen från sexan, bra och dåliga. Mest dåliga om man tänker efter. För denna gång var det jag som var en bråkstake. Jag lyssnade på "musik" som det inte fanns text i, bara massa skrik. Även fast mina kompisar lyssnade på hiphop osv. Med mitt "gäng" så hitta jag på idiotiska saker. B la putta ner en bänk från en trappa (-500kr för hålet i väggen) stod baara emot lärarna. Alla hatade oss.. Tjuvrökte, snattade osv. Ett exempel på klädsel var min in flames tröja, svarta cheapmonday (häng..) och ett niskärp. Jaa jag lovar!.. Jag kommer aldrig någonsin glömma den tiden.

När jag sedan började sjuan var det nästan samma sak. Jag var dock snällare, men jag skolkade, kom sent och när jag väl var på lektionen så hade jag fel material osvosv.. Idag går jag på alla lektioner, älskar livet och höjer mina betyg.

Jag har verkligen lärt mig att se skillnad på en bra kompis och en dålig. Jag har lärt mig att stå emot saker och göra det jag vill. Skulle kunna forstätta rabbla på om detta men tiden tickar iväg.
Har ni vilja gå tillbaka i tiden och ändra något som ni vet skulle ändrat eran framtid?
/Elin♥

jag vill lätt se fler bilder från klassresan! haha

mst

hatar också måndagar ;D

Qb

gör du didag då?

sv: haha bra! säkert, alla såg förjävliga ut på den tiden :P

t

Qb

samma här :)

söt blogg :)




Kom ihåg mig?