helgen.

 
Denna helg har nästan uppnått full fart. I fredags jobbade jag 8.30-15. Trodde jag skulle börja 7.30 men de var ju bra för då hann jag dammsuga ett varv hemma.. Direkt efter jobbet skyndade jag mig hem, packade ihop grejer och åkte till stallet. Mockade, packade och sedan kom mamma och hämtade mig och Bulan. Så åkte vi till Hippo, käkade middag och tränade sedan för Erik mellan 19-20.30. Just i början var han springig och jag fick inte riktigt ihop honom. Men de tog inte alltför långtid så var vi på banan igen och han hoppade riktigt bra! Lite fort ibland men de tog sig mot slutet. 
 
Sov sedan hos mamma och pappa för att sedan kliva upp 05.15 på lördagen. Upp för att fodra hästar, hinka kaffe och sedan träna klockan 07-08.15. Utomhus, första gången. Tog alldelens för långtid innan vi teamade. Han bara sprang. . Jag red dessutom slarvigt som tusan. I väntan på att han skulle bralla. Men något sådant hände inte. Banhoppning stod på schemat och banan hoppade vi två gångar. Till sista varvet hade vi äntligen blvit vänner igen och gjorde en väldigt bra runda. Kontrollerat och bedydligt mer avslappnat. Bra avslut! Sedan skyndade vi oss hem igen. Lastade av hästen innan jag jobbade 12-21. Valborg. Väldigt mycket att göra och dagen bara ruuusade iväg. Planen var hem och sova men när solen fortfarande lyste ljust när jag skulle hem så kändes de så tråkigt att sova. Så jag ringde Tomas och hängde med dom till typ tolv. Somnade som en stock och sedan ringde klockan 06.45 för att åka på jobbet och inventera. Vilken inte gick så smidigt och vi var klara 16.30. Bara skynda sig till stallet, gjorde de på en timme vilket jag fortfarande hatar mig själv för.. For sedan hem och tog tag i en del grejer innan jag och Tomas äntligen fick slå oss ner i soffan tillsammans. Första gången på evigheter. Ibland är de värt att stressa för att få kramas. Han är mitt allt och ibland är de jobbigt att vi knappt ses. Ibland skönt och ibland jobbigt. Men sånt är livet när båda har intressen som tar tid

Idag har jag sådan värk i axlar och nacke efter inventeringen att jag fått huvudvärk på köpet. Tror dock att de beror på brist av friskluft också. Därför känner jag just i detta nu att jag ärligt är sugen på en löparrunda. Så får de bli. Återstår att se sedan om de var vad som saknades! 



Kom ihåg mig?