Årets första hopptävling.

 
Åh så härligt de var att få ta på sig tävlingskläderna imorse och äntligen få fara iväg på hopptävling. Jag kan ändå, så här i efterhand, få lyckorus av tanken på nästa helgs meeting. Trots att resultatet var helt i skogen. 
 
Utomhus säsongen har kommit fort och jag känner att de är en lite annan häst jag sitter på. Lite springigare. Vilket gör att jag måste vara sjukt snabb med att fånga upp direkt efter hindret. Skuttade lite lätt igår också och han kändes väldigt positiv. På framhoppningen gjorde vi också en del fina språng. Startsingnalen kommer innan vi ens är på banan. Igen. Orutinerat som fan! Tar mig ändå hyfsat med tid. Han hoppar ettan fint men lite långt och sedan tar det alldelens för många galoppsprång innan jag tar tillbaka och sedan var vi ute. Eftersom att jag hoppade nästan sist så kunde jag ta ett språng på framhoppningen sedan. Klockrent!.. Vinsten i sig ligger i att Bulan skötte sig exemplariskt på uppvärmningen. 
 
Nu längtar jag till nästa helg då vi åker till Skellefteå. Hoppas på att vi kan ta oss över några fler hinder då!
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?