Träning för Erik Berggren.

Det är sjukt de här. Hur det faktiskt blir som man tänkt sig och därför ska man alltid tänka att det blir bra. Men hur lätt är det egentligen...
 
I fredags var jag ledig och tog en sväng på stan. Fick bra feeling efter att ha shoppat två toppar på Hööks, hälsat på mina gamla kollegor osv. Sen ba PANG kom tanken. Det går för bra nu. Jag har feeling, de är fredag och vi ska träna för Erik. Bulan lääär ju ha pajjat sin hov. Så jag börjar känna mig stressad och åker sedan till stallet som planererat. Spriiiinger typ ut till hagen och lyfter på hovarna. Allt ser bra ut. Jag andas ut igen.
 
Träningen första dagen gick bra. Bulan var pigg och vi red hårt markarbete med travbommar på båge, upphöjda osv. Sedan liknade i galopp. Han ville ta lite för stora steg men mot slutet blev de bättre. Sedan hoppade vi "huset" och då var han ju på plats. Gjorde precis vad jag sa. nöjda och glada så laddade vi till dag två då Erik taggade oss med att vi ska hoppa hööögt med markbommar före. Vi byggde om och jag kände ba. Fy fan vad perfekt bana för att prova hoppa liiite över de bekväma. Så vi klev upp halv sex, jag och mamma. Åkte till Hippo och fodrade alla övernattande hästar. Åt frukost i lugn och ro och vid 7 skulle jag göra iordning. Tar upp första sämsta hoven och pang. Skon hade börjat glida åt sidan. FAN, FAN, FAN! Fanns ingen tid för att ordna och dag två var bara att ställa in. Ville på riktigt slå ihjäl något! Eller mig själv. För de hade förmodligen hänt dagen innan men jag slarvade väl när jag kollade. Fick hela dagen intala mig att det var bra att skon inte lossnat för då hade han förmodligen trasat söder hoven mer, det var bra att det gick bra första dagen så att jag inte kände att jag behövde få igenom något. osv... Men fyyyyfan så irriterande. 100kr övernattning, 400 kr för den dagen men framför allt en otroligt viktig träning för oss. Men vad gör man.. livet mer bulan! Istället är skon på plats nu (eller ja, sist jag kollade) så vi får ladda för träning för Johanna imorgon istället! Håller istället tummarn att allt håller tills på söndag då de är banträning!
 

Nä så typiskt! Hoppas skorna sitter på nästa gång!




Kom ihåg mig?