Torsdag



Idag är det precis fyra månader kvar till Stockholm Marathon. Precis nu gäller de att köra järnet! Men det är inte lätt alltså. Jag är lite för lat för detta egentligen men jag försöke pressa så bra det går. Idag stod iallafall Intervaller på schemat och vädret visade sig från sin bästa sida även idag. Undra hur vädret är 4 Juni i Stockholm, de kan ju bjuda på allt från snöblandat regn till riktig sommarhetta. Jag får helt enkelt aldrig skippa en löparrunda på grund av vädret, de gäller att vänja sig vid allt. Men 15 grader, molning och vindstilla hade varit perfekt såklart!

Till en annan träning. Hoppträningen i tisdags gick riiiiktigt bra. Det tar sig verkligen med galoppen och de blir roligt att visa de för Erik i helgen (om alllt går som de ska, jag vågar ju aldrig vara säker med något..) Förra träningen var galoppen väldigt knackig och svår att reglera. Han bjöd ju även på en del bus o grejer. Han har fortfarande väldiga tendeser till bus men han är betydligt bättre i fokus och galoppen är mycket bättre. I tisdags var han kanon som sagt. Väldigt mjuk, lagom känslig och lagomt pigg. Vi avslutade med fem och en halvan där sista oxern tillsist låg lite över bekvämlighet ( för mig ) och Bulan fick de att kännas så lätt. Trots att jag nästan trodde jag behövde ta sats! 



Kom ihåg mig?