Lördag

 
Det har blivit en lugnare vecka för Bulis nu. Förra helgen tog mamma promenader med honom när jag var borta. Sedan på tisdagkväll trimmade jag lite för att sedan skutta lite småhinder på onsdagen. Han kändes fin! Denna helg är de både jobbhelg och hemmatävlingar. Jag tävlar ju inte själv då de är nationellt men de gör att ridhusen är bokade. Så nu varvar jag uteritter med enklare pass på banan hemma. Idag fick han massage av Mirell och sedan en prommis i solen. Mirell var positiv. Att han musklat på sig, karpryggen känns bättre osv. Som vanligt fick vi övningar som vi ska fortsätta med. Vilket jag också gillar med henne. Att hon visar, berättar och lär en hur man kan tänka själv. De är guld värt!
 
Sedan kör vi på med hård träning igen med fullt fokus. Årets första meeting är äntligen inplanerat. Det blir i Skellefteå, en perfekt första tävling. Samma tävling som vi var på sist. Vi har alltså inte tävlat hoppning på ett år.. Det ska iallafall bli väldigt roligt och det som är bra med denna är att jag på två dagar kan rida tre Clear Rounds. Så det är perfekt då jag vill träna på att tävla. Förhoppningsvis får vi felfria rundor också!



Kom ihåg mig?