LA debut!


I början av Augusti så red vi vårat första dressyrpass för Lena Unneby. Den lektionen gick han varken i form eller i ett bra tempo. Det var motsträvigt och bakslaget av att inte ha tränat ordentigt på hela sommaren. Sedan dess har vi ridit 6-7 träningar för henne. Det var som att första träningen satte oss båda i rull och sedan har vi bara växt och utvecklats. Ett stort steg fram. För ca 5 veckor sedan började vi introducera förvändgalopp. Skänkelviknar har vi tagit lite stegvis hela tiden men det har väl gått sådär då jag haft svårt att sitta ner i traven. Bakdelsvändningar har vi tränat en gång osv. Så när jag anmälde mig til LA:4 för typ tre veckor sedan så tänkte jag "ähh, skit samma. vi kommer inte klara momenten men jag kommer ändå lära mig av det". Men att sätta ett för oss, högt mål, har ändå tvingat oss att träna hårt. Och vi har nått långt!
 
På dagens tävling var han såå fin på framridningen. Alla moment satt där och han lyssnade klockrent! Som Johanna sa till mig sedan. Han har verkligen landat i det här med förvänd. Han väntar inte längre på att byta galopp utan kämpar på för att orka. Sen råkar jag slarva ibland och då tror han ju att han ska byta. Men det ligger ju bara på mig. Tyvärr blev dommarbordet vårat fall idag och han spände sig rejält på den kortsidan varje gång. Men jag tycker ändå han kunde slappna av mer så fort vi kom ifrån den. Men min största miss blev första bakdelsvädningen. Sjukt slarvig. Ja så slarvig att det blev en framdelsvändning i stället. Dessutom bytte jag ut sista hälsningen mot att klappa honom på halsen "vilket iof är bra".. hehe! Men i övrigt tycker jag att vi lyckades väldigt bra. Vi visade att vi kan momenten och ändå är redo för LA. Vi behöver bara träna på att tävla och fortsätta träna på momenten. 51,351% blev det för oss och ju procenten är jag såklart väldigt missnöjd med. Dessutom var vi fyra stycken som var med i klubbmästerskapet och det hade varit väldigt kul att få rosett (tre placerade). Men skitsamma. Nu har vi hela vintern på oss att träna och det ser jag väldigt mycket fram emot. Hoppas såklart att vi kan hoppa snart också och gärna göra samma utvecklig där!
 
Förövrigt krävdes det att jag fick be ett gäng ungar att hoppa för att han skulle spetsa öronen efter tävlingen.. han är ju rolig minsann.. Film kommer snart!

Ni är så jäkla duktiga!!! Hejja er!!

Svar: Stort tack Sanna!! :D
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?