Mammahjärtat blöder..


Har precis varit i stallet och jag måste erkänna att jag grät hela vägen dit... Jag var där i torsdags senast och då hade han inte ont av såret. Förmodligen för att inte inte hade börjat läka än. Men nu har de väl börjat strama, svida, klia osv och han haltar sig fram.. Mamma har berättat detta då hon var där igår och i morse. Så jag fick sådan ångest av att fara dit. Tycker så otroligt synd om honom och jag önskar verkligen att jag kunde ta smärtan istället för honom. Dessutom måste han röra på sig, säger vetrinären. Så jag hämtade en hink med lite gotta och så gick vi fyra varv runt ridbanan. Dom första tre gick lite för bra. Han blev "ivrig" och gick på väldigt bra men då sa de väl tvärstopp så började de göra ont. Så då tog de typ 10 minuter att gå genom ridbanan tillbaka till hagen. Vilket är en väldigt kort bit.. Imorgon kommer vet och ska se över såret. Stygnen lyckades han ju riva upp redan dagen efter men jag hoppas att såret ändå ser bra ut så att hon kanske t o m slipper sy om.. Då börjar ju proceduren om. Men vi får se!

Håller alla tummarna för er Elin! 💖 Kramar

Stygnen har han nog inte rivit upp. Ärligt tror jag det beror på att vet gjort för dåliga knutar eller så är det pga infektionen.




Kom ihåg mig?