Söndag

 
Finns egentligen inte mycket och skriva här nu då Bulan har fått välförtjänt semester. Vi for till vetrinären med honom i fredags då jag helt säkert visste att något var tokigt på höger fram. Vi började med ett böjprov och för första gången i mitt liv fick jag höra att vår häst såg bra ut. Alltså whaaat? Blev så himla glad men så kom frågetecknet igen.. något är ju fortfarande fel! Så jag sadlade och red. Vi hade longerat honom innan men då såg man inte riktigt. Men vid ridprov kunde även vet förstå vad jag menade då han inte riktigt ville ta ut steget fram. Efter lite trav och galopp stannade jag och då säger ena vetrinären "Har han alltid haft dessa muskelgropar"... eeeh, inte vet jag..haha! Känns pinsamt då jag verkligen alltid kollar igenom min häst noggrant. Men det var inget jag hade tänkt på. Det i kombination tll de andra vi konstaterad så kom vi fram till att han måste ha sträckt sig uppe vid bogen. Inget jag är förvånad över då han är lite väl livfull i hagen ibland.. Så nu väntar nogrann massage och två veckors vila. Dock åker vi ju bort så det kommer bli nästan tre veckor men det är väl bara bättre. Vi får ta promenader med honom hela tiden så jag kommer kunna jogga igång honom direkt. Kommer bara vänta lite extra med hoppningen. 
 
Så det blev ingen hemmatävling för oss i helgen. Istället stod jag på backen och fick se massor av fina ritter. 



Kom ihåg mig?