Träning för Erik Berggren

Igår kväll och imorse var det äntligen dags att få träna för Erik igen. Som vanligt bjöd han på bra övningar och grym feedback. Bulan, som alla gånger tidigare för Erik, varit på sitt bästa humör. I helgen har han verkligen visat sig från sin mogna sida. All hans energi har han använt till precis rätt saker. Han har haft riktigt bra bjudning på alla hinder och hovarna har bara lyft från backen över hinderna. Han har varit sjukt lydig och gjort exakt vad jag bett om. Även jag har varit mer fokuserad, tydlig och mjukare än någonsin. Tänk om jag kunde rida exakt så här på tävling. Då gör det verkligen inget om vi kommer lite nära för han tar det blev glädje och fortsätter som inget. 
 
Men till övningarna. I helgen har det varit fokus på bana. Igår var det en längre bana men då med låga kontrollhinder före och efter lite "större" hinder. Jag har fortfarande legat kring 95cm som högst då jag fortfarande prioriterar att ha "lätt" som känsla. Fortsätter det så här provar vi lite högre igen. Idag hoppade vi fram på cavalleti på volt och sedan red vi första delen av banan, sedan andra och sedan hela. Som sagt är jag svinit nöjd även om vi inte kommer klockrent 100/100. För jag red verkligen mycket bättre och hästen lyssande så bra. Då gäller det bara att fortsätta träna på att hitta bättre avstånd, det är nästa steg. Även fortsätta träna på följsamheten över hider. 
 
Blev kanske babbligt nu men jag är lyrisk och svävar på moln. Bjuder på två filmer. Första från igår och andra från idag. Inte mycket för världen med massor för mig!
 
 



Kom ihåg mig?