Dressyrtävlingen 26/6

Efter en lååång vecka är soffläget äntligen här. Hallelujaah! Så nu tänkte jag berätta om vår start i fredags. 
 
Bulan kändes direkt mjuk och fin. Johanna fick rida honom dagen innan då jag inte kunde själv.. Men det gav ett väldigt bra resultat! Dock har jag forfarande vääldigt svårt att sitta i hans trav + att jag som vanligt blir nervös Han var kanske inte lika spänd som sist men han ville gärna korta ihop sig samtidigt som jag sprattlade runt där uppe. Detta gjorde att vi fick galoppomslag här och där och formen var väldigt vinglig och ostadig. I sista travökningen trodde han bara att jag menade galopp och vi tappade hela det momentet. Men det jag är mest nöjd med är vår väg på galoppdiagonalen. Den har jag tyckt varit väldigt svår. Vi fick inte till någon ökning då jag har fullt upp med att behålla rätt galopp utan att tappa vägen för mycket. 
 
Vi är en erfarenhet rikare och med mer träning kan vi definitivt bättre än såhär! Bjuder på film. Skratta inte för myckt bara!
 

Så duktiga ni är!! Det blir bara bättre och bättre... Hejja dig och bulan!!




Kom ihåg mig?