Torsdag

 
Så länge underlaget är dåligt är torsdag Bulans andra skrittdag på veckan då jag bara leder honom. Med honom är det ändå väldigt behövligt att jobba med honom på backen då han inte alltid vill lyssna på mig.. Så jag gick i skitvädret ca 30-40min och gjorde flera halter, öka/minska. Idag lyssnade han väldigt bra! En gång kastade han på huvudet, typ som "kan vi leka nu, jag vill göra något roligare". Skulle jag smacka skulle han garanterat börja bocka i de läget.. haha! Istället gör jag halt och idag sa han bara "jahapp, du är tråkig som vanligt".  Någon gång när ridhuset är helg ledigt så kanske, kanske att jag släpper honom. Gjorde klart i stallet efter den blöta promenaden och avslutade som vanligt torsdagen med att smörja lite grejer. 
 
 

Polarpad som Sanna satt på Pyret fungerar verkligen super!väl värt varje krona. Kan varmt rekommendera dom. Nu rids Pyret i alla gångarter ute och inga styltor trots regnet o +grader 😊

Svar: Vad bra att du säger de för vi är i valet och kvalet. Så få får vi ta och prova det helt enkelt! :)
Elin Magnusson

Hej hej. Har du inga snösulor på Bulan? Tänkte då din mamma är nyfiken på de sulor som jag har köpt till Pyret :) Är han sullös så kan jag varmt rekomendera dess från hööks http://hooks.se/produkt/snosulor-polarpad/49148/49149/

Mamma red idag och de fungerade suveränt! Det var en hel del klibbsnö i skogen och Pyret gick på som ingenting :) Är supernöjd över produkten! :)

Svar: Hej! Näe vi fick ta bort fram då han har så känsliga hovar.. Men ja vi ska definitivt prova det, för att kunna göra mer 😊
Elin Magnusson

Gör det! Är så glad att jag kan rida igen utan att vi ska slå ihjäl oss pga halkan. Så hitills är jag supernöjd och det har varit mkt klibb så de har fått bevisa att de fungerar ;)

Svar: Vad bra! Kanske finns hopp om denna "vinter" iallafall ;)
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?