Onsdag.

 


LHallådär. Nu har jag gått på tre dagars julledigt. Ivigde de med träning på Hippo såklart. Eller ja. Igår kväll red Johanna Bulan och jag satt på bänken. Jag behövde hjälp med några grejer som vi tappat mycket på att han vilat. Speciellt att få ihop galoppen. Han faller så lätt "isär" och blir stapplig oavsett om han är pigg eller inte. Johanna gjorde ett bra jobb och han var super fin och nöjd i slutet. Jag tog även med mig lite att tänka på. Som alltid, så nyttigt! 
 
Imorse byggde jag och mamma fram halva "huset". Alltså hoppövningen. Tre hinder. Ett räcke som gick både till en oxer på fyra galoppsprång rakt fram och även böjt på fem till ett räcke. Han är så svår just nu då han blir pigg, starkt och håller huvudet högt. Försökte komma till ett läge då jag fick hålla om lite lätt med benen och bara mjukna och det tog sig lite till sista varvet. Måste försöka börja skutta nu två gånger i veckan så kanske han varvar ner lite snart. Hade ju tänkt att han skulle vara lite trött efter Johannas pass igår men icket.. hehe!



Kom ihåg mig?