Umeälvsloppet 2015



Igår var det äntligen dags för Umeälvsloppet igen. Minst lika fint som rundan runt Tavelsjön bara att denna bana är lite mer njutbar då det endast är två backar sedan väldigt slätt. Det var vamt och tungt stegvis och jag skulle säga att 10-15 km var enklast. Lite nedför på en skuggad väg och där kunde jag ta bra steg och andas ut innan slutspurten. Blev jagad sista tre kilometerna av en tjej som sprang om mig när de var en kilometer kvar. Men tanke på att hon kämpat så länge kändes det okej att ligga en bit bakom för då saktade hon ner lite när hon fick ligga före. Detta gjorde att när vi kom på träbron (sista typ 300m) Så satte jag fart och kom sedan in 12 sekunder före henne. Spelar ingen roll hur trött jag är, slutspurten är alltid energi man inte trodde fanns. Sen gick de antagligen inte as fort direkt men det var ett lyckorus som vanligt! 
 
Resultatet var 1.33.59. En minut snabbare än förra året. Får jag hålla igång ordentligt nu ska jag under 1.30 nästa år. Så äre baah!



Kom ihåg mig?