tisdag

 
Igår skjutsade mamma mig till ridbanan. Tanken var att träna på dressyrprogramet. Det blev så efter många om och men. Bulan var väldigt spänd då ena långsidans staket var borta och massa stolpar låg i mitten av banan. Inget jag tycker han ska bry sig om men den banan är han alltid lite spänd på men igår extra spänd. Kom en löpare uppe på grusvägen en meter bredvid och då gjorde han en "raket ryckning". Hur fjantig som helst! Jobbade mycket volter hit och dit för att få honom att lyssna på mig. Lite övergångar osv men jag blev lite väl less på honom ibland.. Satte igång och tränade på att rida programet bara för att det är bra att måsta rida vissa vägar hur än hästen beteer sig. Gick ändå ok. Nu blir de träning för Lena igen på torsdag och sedan tävling på lördag. Är riktigt taggad faktiskt och hoppas han är mindre spänd då!



Kom ihåg mig?