Hoppträningen igår!

Medan andra vaknar på helgerna och är bakis så vaknar jag på onsdagar och är bakis. Jag har nämligen lite svårt att ge kroppen den vätska den behöver (pga medicinjävlarna)  och då det blir väldigt sent på tisdagarna, så vaknar jag oftast med huvudvärk och väldigt trött kropp. Samtidigt som jag är lycklig sedan gårdagen. 
 
Igår gjorde vi samma övning, ungefär, som när vi tränade för Emma Emanuelsson. Hela banan ser ni på klippet nedan. I början gjorde vi bara bågarna i trav. På ena sidan var det väldigt kort mellan bommarna och andra sidan längre. Bulan har inga problem att ta stora steg men att få han och korta sig i en bra, stadig form, det är rätt svårt. Sedan tog vi bort så att det bara blev en bom och då i galopp. Samt att vi la till den lilla kombinationen.
 
Bulan var lite "lojj" i början med vaknade upp och blev piggare o piggare genom passet. Men aldrig ohanterligt utan bara lagomt. Han lyssnade jättefint ändå! Jag måste dock våga lära mig att sätta tillbaka honom yttligare och tänka lite mer dressyr mellan hinderna. Som ni ser på klippet nedan får han korsgalopp till oxern och seda har jag lite svårt att få med mig honom i svängarna. Men överlag tycker jag han hoppar väldigt fint!
 



Kom ihåg mig?