utveckling!

 
"Har följt dig som du vet under en lång tid, sedan Mio :) Och vilken otrolig skillnad ni är som ekipage nu, du och Bulan! Ser otroligt samspelt och mjukt ut, ni går från klarhet till klarhet :) Lycka till i helgen :)
/ Åsa"
 
Fick denna kommentar idag som fick mig att börja gråta. Tänk vad några små ord kan göra! Jag blir så förbannat lycklig över att det faktiskt finns dom som inte bara ser utveckling genom resultat på tävlingar. Utveckling, för mig, handlar om något bredare än så. Sedan min brutala svacka 2012 har jag fått bygga på ett självförtroende som jag aldrig trodde mig kunna hitta till. Att jag ens fortsatte rida var ett mirakel. Att ens våga fortsätta när en liten kommentar hade tryckt ner mig i botten. Men ja, jag har min mamma och tacka för det och min tränare såklart. Idag kan jag utan tvekan berätta för alla att jag visst har utveckats. Jag är en helt annan ryttare jämfört med för några år sedan. MEN om du bara kollar mina resultat på tävlingsbanan så kommer du se motsatsen.
 
Självklart är resultatet också ett sett att se utveckling på. Men med tanke på att jag knappt tävlat de senaste åren så är det lite orättvist att bedömma mig där. För jag har fortfarande inte hittat tillbaka till tryggheten på tävling. Men det är inte heller så konstigt. Räknade just ut att jag, de senaste 4 åren har varit på 17 tävlingar och ridit 27 klasser. Det är i snitt knappt 4 tävlingar och knappt 7 klasser per år. Så det enda jag vill göra nu är att träna på att tävla. Vilka klasser är skit de samma för mig. Huvudsaken är att det får vara roligt. 
 
Nog om det. På lördag startar vi årets första hopptävling. Det blir 90cm på lördag och jag är såå taggad!
 

Ett stort lycka till på tävlingen! Det kommer att gå super! :D

Jag kan hålla med om att man ser utvecklingen man gör i samband med resultaten. Men stirra dig inte blind på det. Den största utvecklingen är den du känner att du gör. Du utvecklas tillsammans med Bulan och kommer bara längre och längre. När vi mötte dig på åkern och du berättade att det gått super på uteritten, då kände jag bara: Shit, nu går det verkligen framåt för er och allt ditt jobb visar resultat!

På dina videos ser man verkligen hur det går framåt. Ni blir mer samspelta och ett. Njut över att det går så jäkla bra för er, att ni utvecklas och har roligt! Det kommer alltid att gå upp och ner, men även det är en del av tjusningen med att ha häst. Man kan sjunka men kommer tillbaka 100 ggr bättre än innan.

Sträck på dig och var stolt! Du gör ett bra jobb och ta inte åt dig av vad andra säger (om det är negativt)! Välj att lyssna på det positiva och ignorera det som gör dig ledsen eller besviken, för du gör ett jäkla bra jobb och det kan INGEN, absolut INGEN ta ifrån dig!

Svar: Alltså tack, tack TACK!! finner inga ord för hur tacksam och glad jag blir över dina fina ord! Kommer tårar igen!!
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?