Årets första hopptävling

Så var årets tävlingsdebut gjord. Det gick faktiskt inte alls som jag tänkt. Hästen ställde upp över ett flertel hinder trots att jag bara åkte med och vi hade världens undertempo. Valde att utgå efter sex hinder, mohaha! Men jag kom ändå ut med ett leende, otroligt nog! Vill bara fortsätta träna på att tävla så att vi snart kan visa vad vi faktiskt kan även på tävling. Jag måste försöka lära mig att inte glömma benen på framridningen helt enkelt.. Sen brukar han ha mer energi av sig själv men efter framhoppningen blev han mer backandes efter att det kom in fler hästar. Sen lyckades jag inte få igång en bra galopp när vi väl kom på banan. Men som sagt, mera tävling så tror jag att det blir bättre!
 
Förresten så kom min sadel idag. Fick låna provsadeln under tiden men nu är min här. Gaaah, vad snygg den är!! Dock inte det som är det viktiga. Hästen rör sig tusen gånger bättre i den och jag sitter även bättre. Sjukt vad en sadel kan göra faktiskt!
 

Va bra att du har hittat en sadel som passar dig och Bulan :D Sadeljungeln är aldrig rolig. På Holle var det sadel Nr. 17 som passade :P

Så positivt att du tog tävlingen med ett lugn då det kanske inte gick som du hade tänkt och hoppas. Men med mer träning och rutin så kommer det att gå super! Fortsätt kämpa och jobba på det som behövs. Ni har all tid i världen att utvecklas :)

Svar: Ja de känns skitbra, för oss blev de sadel nr 10 😊 ja de känns som stt vi måste försöka vara med på allt som bara går att vara med på för att få rutin! 😊
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?