Att komma hem till detta!

 
Att komma hem till detta efter en jobbdag med massa sälj (innebär en hel del spring fram o tillbaka) och en härlig ridtur i skogen, så var detta helt underbart. Entrecote med pommes är ju på riktigt de bästa!
 
Fick förövrigt med mig Ulrika på en ridtur idag och ja.. Vad ska man säga! Hon red ponny och ligger upp i rumpan på mig för att Bulan inte alls vill gå fram när jag rider först. Han galopperar knappt.. Men så fort han hamnat bakom så hetsar han upp sig och jag får hänga på bromsen. De är sådan stor skillnad att de inte går att beskriva och dom som rider före mig kan nog knappt tro mig när dom sett han gå först. En kort stund gjorde han ett längdhopp och skenade en bit efter att jag bromsat upp han i en ca 110 gradig kurva. Men när han kommer i kapp så lugnar han sig en aning men så bromsar jag lite och så hetsar han.. Önskar att jag vågade låta han gå i den fart han vill. Men det sträckorna vi har ridit hittils känner jag inte tillräckligt bra och är kurviga på vissa ställen. Men men, detta är trots att väldigt nytt för oss. Det här med sällskap på skogsvägar.

Tror ett bra sätt kan vara att du rider ut själv i början så han vänjer sig och klarar det. Tex om du rider en kort sväng innan/efter pass på bana och ökar rundan lite hela tiden :) Vet inte hur han gör när han strular, men om han tex stannar/börjar backa så är ett bra sätt att snurra dom på en miniminiminivolt, då tkr dom det är jobbigt och när dom går fram igen berömmer man massa :) på så vis slipper man va dum med dom med tex sporrar/spö :)

Svar: Problemet är att han har för dåliga hovar för sitt eget bästa.. När han bråkar riskerar hovarna att gå sönder ännu mer..
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?