Dressyrpass igår!

 
Igår slutade jag jobba kl 18 och cyklade då rääcer hem i kylan för sviiingod middag. Kändes dock lite tråkigt att inte kunna sitta kvar länge men stallet väntade och även det var jag ju väldigt taggad på. Mamma hakade också på vilket alltid är trevligt. Så hon skjutsade mig och Bulan till ridbanan. Väl där låg det lite bommar framme så mamma stegade till så att jag hade tre galoppbommar på ena sidan och fyra travbommar på andra. 
 
Bulan kändes på hugget redan från början och då gäller det ju för mig att utnyttja det väl. Försöker då se till att aldrig bli bromsande i handen, vilket jag lätt blir. Vill gärna fippla för mycket. Så jag red lite i alla gångarter och utnyttjade bommarna för att se till att han kom igång med hela kroppen. Sedan dressyrade vi på ordentligt. Gjorde lite öppnor, fram/bakdelsvändningar i skitt och sedan tempoväxlingar och byten i galopp. Traven kom bara stundvis däremellan då det just nu är fullt fokus på galoppen. I islutet gjorde vi några fina ökningar och han var med hela passet. Jättekul!



Kom ihåg mig?