Valborg



Hann aldrig gå in och skriva något igår, såå hej! Hoppas ni hade en väldigt bra valborg igår! Jag var ledig igår men dagen gick snabbt ändå. Tränade, var på stan, for med hästen till Hippo och tog en dusch innan det var dags att fira lite. Iår följde jag och Tomas med resten av min familj till några av deras kompisar. Så vi var ca 10 pers (några tillkom senare). Väl där fick vi massor av god mat. Två förrätter, varav ena var vit sparris och andra en sviiingod västerbottenspaj. Själva varmrätten var gris men som tydligen levt på ekollon, vilket gjorde smaken helt annorlunda. Men det var också riktigt, riktigt gott. Till de fick vi sötpotatis, lite sås osv. Senare, efter lite majbrasa osv så serverades en riktigt god efterrätt. Blåbär i olika former helt enkelt. I hjärtskålen var de blåbär och kondenserad mjölk. Sedan var de blåbärsglass och blåbärspaj. Om det stillade sötsuget? jaa! Det var pricket över i:et så att säga. Därefter åkte jag och Tomas vidare till Kassjö för att vara med några kompisar. Blev inte där längre än till strax efter ett eftersom att jag skulle upp tidigt idag och även jobba. Så därför var jag nykter igår och körde. Idag väntade nämligen morgonfodring och ridning innan jobbet. Jobbade ioförsig bara 12-17, men ändå! Nu blir det middag igen, på tal om mat..

 








Kom ihåg mig?