Tävlingsdebut!

Idag gjorde jag och Bulan alltså vår tävlingdebut och jag är så mycket mer än nöjd över hela dagen. Först och främst har allt rullat på bra och jag kunde, trots att jag var tävlingsledare, iprincip bara fokusera på hästen. Jag gick ut i god tid för att hinna rida fram länge. Mycket tid för skritt såklart. På framridningen blev han lite "stissig" nån enstaka gång i början men sedan kändes han råstabil. Hoppade fram precis lagomt mycket innan jag gick in på banan. Det var en bra banan för oss. Bra med alternativ för längre vägar. Totalt 13 hinder. Trots att det blåste massor så gick han in på banan helt lugn! Jag satte igång och sedan är det mesta helt ärligt en minneslucka. Kommer ihåg vissa delar men de mesta av banan är borta. Pågrund av hur nervös jag blir.. Men hästen hade inga andra planer än att hoppa banan felfritt, vilket han gjorde. Vi var faktiskt bara 3 av ca 20 som var felfria i klassen och eftersom att jag var felfri räckte det till en tredjeplats, trots långa vägar. Men jag kan inte vara mer än nöjd, fina fina häst!! 
 
 
Efter att ha sett filmen (som blir jättedålig kvalla när man laddar upp på youtube..) så tycker jag att det mest är min följsamhet och planering av väg som behöver förbättras. Vi kommer lite nära på hinderna i slutet men jag tror att det var för att jag själv blev rätt trött.. Med det är inte konstigt när man iprincip inte andas! Nu är det bara att fortsätta träna på att tävla!



Kom ihåg mig?