Gårdagens båda ridpass

 
Halloj. Jäklar vad trött jag var igår kväll. Efter en rätt stressig jobbdag red först Kahléa på ridskolan och dressyr stod på schemat. Kände direkt att jag hade mycket att jobba för. Hon sprang nämligen med huvudet högt och var väldigt fast i sidorna. Men efter massa öppnor/slutor och tepoväxlingar så blev det iallafall bättre! Därefter var det Bulans tur och även han var bara att hoppa upp på. För mamma hade nämligen sett till att han var klar och även framskrittad, lyx!! Så jag red han i ca 40 min. Tänkte rida ute men himlen öppnade sig och jag hade tyvärr redan gjort mig bekväm med att rida inne. Bulan kändes verkligen som en dröm att rida jämfört med hästen innan. Dock blev han superspänd efter typ fyra minuter. Men efter några minuter släppte det. Jobbade en del på stor volt, mest skritt och galopp. Han kändes vääldigt fin! ♥ Så idag åker vi på hoppträningen. Ska försöka hinna rida fram lite extra innan då de blir första ute träningen. Sedan tar jag det nog lite lugnt med hoppningen med tanke på att han vilade hela förra veckan. 



Kom ihåg mig?