hemmatävling dag 1

Hejhallåå!
Idag har jag och Bulan gjort debut på riktig tävling. Det inledde vi med att rida en Clear round. Dvs att alla felfria får rosett. Vilket var mitt mål att få. På framhoppningen kände han superfin och jag red på bra genom svängarna. Men så kom vi ut på banan och jag slutar som vanligt att inverka.. Eller inte helt såklart för då skulle ju hästen stått still. Men det är en tydlig skillnad. Som tur är så ställde hästen upp snällt och gjorde det helt rätt enkelt ändå. När jag ser filmen ser det okej ut men jag rider i ett undertempo och jag behöver få honom aktivare i galoppen till imorgon (vilket jag får bara jag bestämer mig). Men jag tycker han hoppar bra och det är egentligen bara dom två sista, av åtta, som är rätt dåliga. Vi kommer dåligt in på en linje så hinder nummer sju hoppar han väldigt stort och jag tappat balans. Men jag kommer till rätta och rider halvkasst till sista men klara det ändå. Och felfri blev vi och fin en rosett! Duktiga pållen! Imorgon debuterar vi 1m och då ska jag rida bättre, så är det bara! För hästen bara väntar på att få visa vad han kan, men inte utan mig! 
 

Men nu är ni på väg iaf :D så himla roligt!




Kom ihåg mig?