Bulan som dressyrhäst.

 
Igår efter ridpasset så såg jag och mamma att äppelträdet hade blommat. Det är så fint! Så där väldigt ljusrosa.
 
På tal om ridpasset så fick det mig verkligen på bättre humör. Började med att skritta rätt länge och jobba mycket skänkelvikningar, öppna/sluta, volter osv. Gick sedan över till lite trav innan jag började galoppera. Hann galoppera en liten stund innan jag spontanfrågade om inte Emma Berg ville prova honom. Hon är alltså jätteduktig dressyrryttare för er som inte vet. Hon red lite i alla gångarter, totalt 15 minuter och det såg så hiimla fint ut! Det hon tyckte, vilket blev en påminnelse för mig, var att han behöver bli lite kvickare för skänkeln. För när jag sedan fick rida honom efter det så var kvickheten de enda jag behövde tänka på och även att bli bättre på att mjukna i innerhand. Det var då jag insåg att det är därför han har blivit så "hackig" i galoppen", det är för att jag fastnar i innerhanden istället för att kanske göra ett ledande tygeltag och sedan mjukna och använda innerskänkel för att få han till yttertygel. Shit, här kom ju dressyrsnack på riktigt. Men det är verkligen roligt med dressyr när man hittar rätt knappar och får dem på plats. Fina fina häst och tack igen Emma!



Kom ihåg mig?