Tisdag

 
Godmorgon! Har precis varit i stallet och även ätit frukost. Snart dags för jobb igen. Gårdagen gick i 180! Var i stallet med mamma klockan sex. Gjorde klart i stallet, släppte ut osv. Sedan for jag direkt och sprang. Långpass stod på schemat.. Sprang nog dummaste vägen hittills. Hela östra kyrkogatan från stan upp till kyrkogården för er som vet. Den smyglutar heela den vägen i 2km (har ingen kondis för backar..). När jag var uppe hade jag totalt sprungit lite mer än 6km och trodde att jag skulle behöva ge upp där. Men så fort jag svängde av från den vägen och det istället fick luta lite neråt så kom energin tillbaka. Hem hade jag sedan tre uppförsnackar men med neråt lutning emellanåt. Löparrundan slutade på totalt 14km i hettande sol. Var riktigt nöjd när jag kom hem eftersom att jag ville ge upp innan jag ens kommit halvvägs. Väl hemma drack jag ett glas vatten, strechade och hoppade sedan in i duschen. Det var då det kom över mig. Fick frossa, började skaka, må illa och andades aningen häftigt. Trodde att jag skulle kollapsa. Gjorde mitt bästa för att duscha snabbt och satte mig sedan ner när jag var klar. Fick tillbaka lite energi och gick sedan och åt frukost. Då var det helt över. Väldigt obehagligt men förmodligen vätskebrist / blodsockerfall. 
 
Senare väntade jobb 10-19 där det fanns massor att göra och dagen bara sprang iväg. Som tur var så hämtade pappa mig så att jag kom hem snabbt. Hade dessutom väääldigt ont i benen sista timmarna så jag är väldigt tacksam för att jag slapp cykla hem. Väl hemma åt jag middag och åkte sedan till Obbola. Jag och Tomas fortsatte rensa i längenheten ett tag innan vi gick och la oss. Även så blir det idag. Slutar 18 och sedan direkt till Obbola. Men jag kommer definitivt vara piggare i kroppen idag. Gårdagen var rätt smärtsam faktiskt. hehhe!

Hej Elin,
Ditt tillstånd efter löpningen låter helt klart som uttorkning! Jag fick det ofta efter mina långpass under våren, och då var jag uttorkad pga alla mina toabesök etc. Det i kombination med din hårda upptrappning (eller har jag fel?) på löpsidan kan chocka kroppen. Ta ett par dagar löpvila och sen på det igen så ska du se att benen fattar galoppen igen. :)

Svar: Hej Lotta! Jag tror också det. Jag är väldigt dålig på att dricka men nu fick jag mig en tankeställare. Har druckit massor idag och känner mig helt återställd! Sen insåg jag också att jag trappat upp för fort så jag ska lugna mig lite ett tag :)
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?