Söndag



Igår for jag och åt middag hos farmor och farfar efter jobbet. Därefter vidare till stallet. Blev en sen kvällstur. Gick med honom till "ridbanan" och red sedan på den piggaste Bulan någonsin. Vet inte vad som flög i honom. Fick lite lugnt på honon efter en stund men då fortsatte han ändå vara rätt ofokuserad. Avslutade med en någorlunda mjuk trav. Påväg hem hade han väldigt bråttom. Mest pågrund av alla insekter. Så när jag kom till grusplanen lät jag han trava. Och jääääklar! Han samlade ihop sig så otroligt fint! Inte stressat utan snarare avslappnat för att han kom ifrån insekterna lite. Kunde för första gången sitta ner väldigt bra och stillsamt och få en grym(!!) känsla. Dessutom kunde jag göra skänkelvikningar och öppnor. Har aldrig hänt tidigare då han rör sig rätt stort och jag är dålig på att sitta ner i traven. Mäktig känsla!
 
Idag blev det en kortare ridtur. Hade tänkt träna efter det men har tyvärr ont i halsen. Så ska ta det lugnt nu framtills det är dags för jobb. 



Kom ihåg mig?