Vad som händer på hästfronten just nu.

Igår återvände jag som sagt till ridskolan. Möttes upp av världens socialaste och trevligaste grupp. Vilket var så himla roligt. Dom visade mig vart hästen stod jag skulle rida, var alla grejer var osv. Jag fick en häst som heter Chelsea. En häst som är lagomt pigg och helt i min storlek. Dock lite svår i dressyren, iallafall för mig. Fick inte alls loss henne i sidorna och hon hade några fina sett att komma undan på. Ett fint exempel är hennes jämfotahopp med bakbenen, eller vad hon nu gör. Hur som helst så red vi mycket travbommar, studs och en mindre kombination i slutet och på hinder var hon väldigt enkel. Iallafall på det och jag hoppade aldrig någon riktig höjd. Men det känns väldigt bra iallfall och jag längtar såklart redan efter nästa veckas pass. Känns som ett underbart sätt att börja sin måndag på.
 
I övrigt så blev det inget med hästen jag pratade om tidigare. Fick ju erbjudande om att låna hem den hästen om jag ville det. Prov red henne och hon var riktigt rolig att rida. Dock hade hon mycket överskottsenergi. Detta resulterade i att hon bockade några gånger i rad mitt i allt och rätt var det var så låg jag på backen. Balansen är så gott som borta.. Men den hästen var tillsalu och blev såld innan jag hann prova henne igen. 
 
Men fick ett annat sms imorse som gjorde mig så himla himla glad. Sofia frågade nämligen om jag vill vara med på banträningen 26 januari på Hippo. Med Chamonix alltså! Tackade såklart ja direkt! Ska även provrida en unghäst på fredag och eventuellt bli medryttare på den eller hennes andra. Vi får se. Men så är läget just nu och det känns galant! Här kommer ett kort klipp på mig och Chelsea från igår.
 

Vad glad jag är för din skull, att det trots er sorg finns lite ljuspunkter i ditt liv. Sköt om dig <3

Svar: Ja, äntligen ser jag ljuset efter allt mörker.. Håller tummarna att de ska gå bättre för er snart också!
Kram!
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?