Ridskolan igår.


Igår red jag Chelsea igen. Det var hoppning på schemat med låga hinder och mycket lydnad. Riktigt bra övning faktiskt! Vi började med att värma upp i trav och galopp med skänkelvikningar, volter, travbommar och öpnnor/slutor. Chelsea jobbade dock emot mig iprincip hela uppvärmningen, skitsur var hon! Men när det började komma lite hinder så blev hon gladare. Vi började med att hoppa en dogleg med studs på ena och två räcken på andra (det som ni ser på filmen). Var av en av gångerna kom jag rätt tokigt och ja, jag vet inte alls hur jag red för hon sprang "fort", jag velade och hon pallnitade. Längtar verkligen efter fler timmar på hästryggen så kanske min balans och styrka blir minst lika bra som när Raspen fanns och var igång..  Därefter satte vi iallafall ihop allt till en liten bana. Började med en volt i trav på kortsidan över trav bommar. Därefter en doglegen och avslutade med en linje med två oxrar med 24 meter emellan. Det gick faktiskt riktigt bra och hon lyssnade fint. 



Kom ihåg mig?