Ridlektion.

 
Känner direkt att jag nästan skakar i skrivandets stund. För idag stod dressyr på schemat och ett riktigt dressyrpass har jag inte haft på väääldigt länge. Jag fick prova en annan häst idag också. Semarillion hette han. Sillen, som han kallas, har jag faktiskt ridit en gång för tre sommrar sedan. Mamma köpte mig nämligen en privatlektion på Hippo innan vi köpte Raspen. Så bilden ovan är från den gången. Fick då prova hoppa honom lite. Men idag tränade vi mycket serpentin bågar och lite öppna. Detta i både trav och galopp. Först med avsaktningar på medellinjen och sedan byten. Fick en chock första byten för han lixom kastade sig fram i bytet. Så till nästa gång ska jag försöka korta honom mer innan och ha huvudet lite högre. Förhoppningsvis slipper jag   wiplash då. För annars gick han i en rätt bra form. Tots att han kändes stor och ganska lång i kroppen så var han ändå lagom känslig för hjälperna. Så jag är riktigt nöjd men galet trött. Somnar gott inatt och vaknar tidigt imorgon. Då ska jag rida ut på Selymes för första gången, men det ska nog gå fint!



Kom ihåg mig?